ACHENBACH

Εκπαίδευση στα ερωτηματολόγια και προφίλ του συστήματος Achenbach

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΠΡΟΦΙΛ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ACHENBACH

ΓΙΑ ΕΜΠΕΙΡΙΚΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΨΥΧΟΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΚΛΙΝΙΚΩΝ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΦΗΒΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ

Το διήμερο σεμινάριο απευθύνεται σε ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους, εκπαιδευτικούς, παιδοψυχίατρους, ειδικούς παιδαγωγούς.

Ημερομηνίες διεξαγωγής :  Σάββατο 4 Οκτωβρίου και Κυριακή 5 Οκτωβρίου.

Ὠρες διεξαγωγής : 10.30 πμ -17.30 μμ με διάλειμμα 1 ώρας.

Κόστος : 180 € .   Πληρωμή σε μετρητά η με πιστωτική κάρτα.   

Τα ερωτηματολόγια του Thomas Achenbach (Child behavior Check list για γονείς παιδιών 6-18 ετών, Teachers rating scale για δασκάλους παιδιών 6-18 ετών, Youth Self Report για εφήβους 11-18 ετών)  παρέχουν έναν γρήγορο και οικονομικό τρόπο να γίνει σταθμισμένη αξιολόγηση από πολλούς πληροφοριοδότες, δεδομένο που είναι απαραίτητο για την ολοκληρωμένη ψυχολογική αξιολόγηση ενός παιδιού και εφήβου.

Αποτελούν έναν από τους διεθνώς πιο αναγνωρισμένους τρόπους αξιολόγησης της συμπεριφορικής και συναισθηματικής λειτουργίας, της λειτουργικότητας, των διαπροσωπικών σχέσεων, των κοινωνικών δυσκολιών, της σχολικής επίδοσης και των ικανοτήτων του παιδιού και εφήβου σχολικής ηλικίας. Πολλαπλοί πληροφοριοδότες συμπληρώνουν επίσης στις αξιολογήσεις την εκτίμηση τους για εμφάνιση συμπτωμάτων που συνιστούν κλινικά σύνδρομα όπως άγχος, κατάθλιψη, σωματικά ενοχλήματα, κοινωνικά προβλήματα, προβλήματα σκέψης, παράβαση κανόνων, επιθετική συμπεριφορά και άλλα προβλήματα για τα παιδιά, ενώ αυτές οι πληροφορίες μετατρέπονται σε διαγνώσεις κατα DSM-V και ομαδοποιούνται σε εσωτερικευμένα και εξωτερικευμένα προβλήματα. Τα ερωτηματολόγια έχουν σταθμιστεί και προσαρμοστεί στον ελληνικό πληθυσμό με επιστημονική υπεύθυνη την Καθ. Ρούσου.

Οι ψυχομετρικές αυτές δοκιμασίες αποτελούν την βάση για τον καθορισμό των αναγκών και τη δημιουργία της κατάλληλης παρέμβασης στο οικογενειακό ή στο σχολικό πλαίσιο, βοηθούν στην αρχική ανίχνευση ψυχοπαθολογικών μορφών (δυσθυμία, μείζων κατάθλιψη, αγχώδεις διαταραχές, διαταραχή άγχους αποχωρισμού, φοβία, σωματοποιητική διαταραχή, σωματόμορφη διαταραχή, διαταραχές διαγωγής, διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας-τύπος απροσεξίας και τύπος υπερκινητικότητας/παρορμητικότητας, γενικευμένες-ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, εναντιωματικές διαταραχές), εκτιμούν τη προσαρμοστική και δυσπροσαρμοστική λειτουργικότητα και την πιθανή ψυχοπαθολογική συννοσυρότητα παιδιών και εφήβων στο φάσμα της ειδικής αγωγής, ενώ αξιολογούν την επιτυχία ή μη μιας θεραπευτικής ή εκπαιδευτικής παρέμβασης.

Η εκπαίδευση περιλαμβάνει:

-  Θεωρητική εκπαίδευση:  ψυχολογική αξιολόγηση, αρχές δεοντολογίας, ιστορικό ανάπτυξης των ερωτηματολογίων, αναλυτική παρουσίαση κάθε ερωτηματολογίου,  τρόπος χορήγησης,  τρόπος βαθμολόγησης,  ερμηνεία των ευρημάτων,  ερμηνεία των μορφών ψυχοπαθολογίας σύμφωνα με το σύστημα του Achenbach και το DSM-V,  γραπτή αναφορά,  ανατροφοδότηση στον ενδιαφερόμενο,  πρακτικές εφαρμογές των ερωτηματολογίων, χρήση των ερωτηματολογίων στην προληπτική ανίχνευση δυσκολιών, στην θεραπεία, στην εκπαίδευση, στην εύρεση συννοσηρότητας σε παιδιά του φάσματος της ειδικής αγωγής.

- Κλινική εκπαίδευση: role-playing, δημιουργία προφίλ και γραπτής αναφοράς για ένα περιστατικό από τους εκπαιδευόμενους.

 Δίνονται τα ερωτηματολόγια και το εγχειρίδιο.

Υπεύθυνη: Άννα Φαρδή, Κλινική Ψυχολόγος, M.Sc.

Η Άννα Φαρδή είναι Κλινική Ψυχολόγος, M.Sc. . Έχει εξειδικευτεί στις διαγνωστικές εκτιμήσεις της ψυχικής, της νοητικής και της νευροψυχολογικής λειτουργίας με ψυχομετρικά εργαλεία σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, στο Mills College, California, U.S., στο University of Padova, Italy και στο The Centre, London. Από το 2008 συνεργάζεται με δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την διαγνωστική εκτίμηση.