-19

Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία

Τεχνικές αξιολόγησης και παρέμβασης για γονείς και εκπαιδευτικούς

«Δεν κάθεται να διαβάσει τα μαθήματά του/της!», «Δεν συγκεντρώνεται!», «Αργεί πολύ να τελειώσει τα μαθήματα του σχολείου και μας παίρνει το βράδυ!», «Δεν θυμάται αυτά που διαβάζει!», «Του/της μιλάω και δε μ’ ακούει!», «Στο σχολείο χτυπάει τα άλλα παιδάκια ή/και ουρλιάζει!», «Δεν μιλάει πολύ καθαρά, αλλά είναι μικρός/ή ακόμα!»

Αυτές και άλλες πολλές είναι μερικές από τις συνήθεις παρατηρήσεις, που κάνουν αρκετά συχνά, πολλοί γονείς!

Ο όρος Μαθησιακές Δυσκολίες – Δυσλεξία, αν και χρησιμοποιείται κατά κόρον από θεραπευτές, εκπαιδευτικούς και γονείς, έχει προκαλέσει μεγάλη σύγχυση ως προς τα κριτήρια διάγνωσής του. Λίγοι είναι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί, που μπορούν να διακρίνουν αν το παιδί τους παρουσιάζει χαμηλή σχολική επίδοση ή αν χρήζει περαιτέρω αξιολόγησης και παρέμβασης Μαθησιακών Δυσκολιών. Ακόμα πιο λίγοι είναι εκείνοι, που μπορούν να το βοηθήσουν στη σχολική τάξη ή/και στο σπίτι, ώστε να διαχειριστεί τις δυσκολίες του. Το συχνότερο μοτίβο για το παιδί, που δυσκολεύεται να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου, είναι να παραπέμπεται σε κάποιον ειδικό για αξιολόγηση και έπειτα να παρακολουθείται για χρόνια αποκατάσταση, ενώ οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί να «παραμερίζονται», με αποτέλεσμα να εξακολουθούν να μην έχουν ιδέα για το τι είναι τελικά αυτό που δυσκολεύει το παιδί και πώς οι ίδιοι μπορούν να το βοηθήσουν αποτελεσματικά στο σπίτι και στο σχολείο!

 

H παρούσα ομιλία απευθύνεται σε γονείς και εκπαιδευτικούς, που μεγαλώνουν ή/και δουλεύουν με παιδιά ηλικίας 6 έως 18 ετών. Έχει χαρακτήρα συμβουλευτικό, καθώς θα δώσει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες να πάρουν απαντήσεις σε όσα θέματα τους ανησυχούν και τους δυσκολεύουν.

Στόχος των ομιλιών είναι:

-Να εξηγήσει τι είναι οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (ΕΜΔ), τι είναι η Δυσλεξία και πώς διαχωρίζονται από την χαμηλή σχολική επίδοση.

-Να διδάξει τα «σημεία» που χρειάζονται προσοχή, ώστε να εκτιμηθεί από έναν γονιό/εκπαιδευτικό αν το παιδί χρειάζεται την βοήθεια του ειδικού ή/και τι είδους βοήθεια χρειάζεται.

-Να διδάξει απλές τεχνικές οργάνωσης χρόνου, σωστού προγραμματισμού και τεχνικές διαβάσματος (ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά, κατανόηση/αποστήθιση κειμένων κ.α.), που μπορούν να χρησιμοποιηθούν στο σπίτι και στο σχολείο.

Εισηγήτρια : Παντελίδη Παναγιώτα, Παιδοψυχολόγος – Ειδική Παιδαγωγός MSc

pan.pantelidi@gmail.com
Ημερομηνία: Παρασκευή, 31 Μαίου 2013, Ώρα: 19.00 – 22.00

Χώρος: Ψυχοδός – Αχιλλέως Παράσχου 85, Γκύζη

Συμβολικό κόστος:12€

Η ομιλία θα έχει διάρκεια 3 ώρες. Στο τέλος  θα διανεμηθεί έντυπο υλικό.

 

Για δηλώσεις συμμετοχής επικοινωνήστε με τη γραμματεία της Ψυχοδού στο τηλ. 210-6421184

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>